5/22/2015

5/22/2015

Schab w sosie serowo-brokułowym




Skład.
  • 50dag schabu wieprzowego bez kości
  • 1 brokuł
  • 15 dag tartego sera żółtego
  • 200ml śmietany 18%
  • 1 nieduża cebula
  • 1/3 szklanki białego wina
  • sól, pieprz, bazylia, zioła prowansalskie

Zaczynamy.
Schab kroimy w plastry, lekko rozbijamy nożem z dwóch stron. Doprawiamy solą i pieprzem. 
Na rozgrzaną patelnię z niewielką ilością oleju kładziemy plastry schabu i podsmażamy około 2 minuty z każdej strony, następnie na patelnię wrzucamy bardzo drobno pokrojoną cebulę. Dolewamy białe wino, dodajemy bazylię i zioła prowansalskie (po około 1 płaską łyżeczkę), całość przykrywamy i dusimy na wolnym ognie przez około 15minut (aby mięso stało się miękkie).
W tym czasie brokuł dzielimy na mniejsze różyczki i gotujemy na parze.
Do uduszonego mięsa z cebulą wlewamy stopniowo śmietanę, dodajemy tarty ser i podgrzewamy aż ser się rozpuści. Na koniec wrzucamy różyczki brokuła. 
Podajemy z ziemniakami, ryżem, bądź ulubioną kaszą.




8 komentarzy:

  1. Mięcho w takim sosie musi być przepyszne!: )

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm smakowicie wygląda, super połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na poczatku myślam, że to dorsz- całość wyglada profesjonalnie. I powiem Ci, że nie jeden autor wybitny kulinarnej literatury chciałby mieć takie zdjecia . Dla mnie Twój blog to KLASA! Troche Ci "pokadziłam" - ale takie mam subiektywne zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! Takie komentarze to miód na moją duszę :-) dziękujemy Ci serdecznie :-)

      Usuń
  4. Świetnie się prezentuje. Nigdy nie jadłam w takim sosie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie przyrządziłem danie zgodnie z powyższym przepisem. Dla odmiany polecam z kaszą jaglaną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za pozostawienie komentarza, z kaszą jaglaną chętnie kiedyś spróbujemy, bo bardzo ją lubimy ;-)

      Usuń