niedziela, 7 maja 2017

Grzanki ze szparagami, jajkiem w koszulce i szynką parmeńską






Sezon na szparagi w pełni, choć trwa krótko warto go wykorzystać maksymalnie bo szparagi są nie tylko pyszne, ale także bardzo zdrowe. Najlepiej nadają się do prostych, szybkich i nieskomplikowanych posiłków - my uwielbiamy je zwłaszcza jako dodatek do śniadań.
Na grzankach, z jajecznicą, czy omletem sprawdzą się rewelacyjnie. Jedzcie szparagi, na zdrowie!

Składniki:

  • 2 kromki ulubionego pieczywa
  • 2 jajka
  • około 10 sztuk szparagów
  • 3-4 rzodkiewki
  • około 3 plasterki szybki parmeńskiej
  • 2 łyżki masła
  • około 1 łyżka tartego żółtego sera np. parmezanu lub pecorino
  • sól, pieprz


Wykonanie:

Patelnię (my użyliśmy grillowej) rozgrzewamy, a następnie podgrzewamy na niej kromki pieczywa - z dwóch stron aż staną się chrupiące na zewnątrz.
Szparagi myjemy, odrywamy zdrewniałe końcówki (nie wyrzucamy ich - można je z powodzeniem wykorzystać podczas przygotowywania bulionu).
Przygotujemy dwie torebki śniadaniowe - do każdej wbijamy jajko, doprawiamy solą i pieprzem, zawiązujemy torebki, aby jajko nam nie wypłynęło i obcinamy koniec torebki, który nam pozostał po utworzeniu supełka.
Do garnuszka wlewamy wodę, gdy zacznie wrzeć dodajemy szparagi oraz przygotowane jajka. Całość gotujemy około 3-4 minuty. Po tym czasie jajka w torebkach wyjmujemy, a szparagi odcedzamy i hartujemy pod zimną wodą.
Grzanki z pieczywa wykładamy na talerz, wykładamy na nie szparagi, jajka (które wyjmujemy z torebek), plasterki szynki parmeńskie, o raz pokrojona w plasterki rzodkiewkę. Całość skrapiamy masłem i posypujemy tartym serem.
 



4 komentarze :

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka