2/24/2020

2/24/2020

Mini pavlova z kremem z mango


Dziś przepis dla wszystkich miłośników bezy i mango. Ja uwielbiam obydwie te rzeczy, więc ich połączenie to dla mnie deser marzeń ;-) Mam nadzieje, że Wam także przypadnie do gustu :-) 



Składniki:
Beza:

  • 5 białek
  • 250 g drobnego cukru
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki soku z cytryny
Krem:
  • 2 dojrzałe mango
  • 400 ml mleka
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego

Wykonanie:
Białka wlewamy do misy miksera, ubijamy. Gdy powstanie biała, puszysta piana zaczynamy stopniowo, po łyżeczce dodawać do niej cukier, cały czas ubijając pianę. Postępujemy tak do momentu, w którym skończy nam się cukier (u mnie trwało to jakieś 10-15 minut). Na koniec do piany dodajemy mąkę ziemniaczaną oraz sok z cytryny. Miksujemy jeszcze 3-4 minuty.


Na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę wykładamy pianę i formujemy z niej kształt  kół (około 7-8 cm średnicy). Boki podnosimy łopatką do góry. Bezy wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 120C i pieczemy 30 minut. Następnie zmniejszamy temperaturę do 90C i suszymy bezy około  4 godziny. Po wyjęciu z piekarnika studzimy.


Połówkę mango odkładamy do dekoracji, pozostały miąższ miksujemy blenderem na gładką pulpę. Około 1/2 szklanki mleka odlewamy, rozprowadzamy w niej budyń. Pozostałą część mleka zagotowujemy. Powoli wlewamy do niej budyń, zagotowujemy. Zdejmujemy z ognia, dodajemy pulpę z mango, mieszamy. Studzimy.
Ostudzony krem kładziemy na wierzch bez. Dekorujemy kawałkami mango. 




6 komentarzy:

  1. Wyobraziłam sobie taką bezę z truskawkami z sezonu letniego - mniam! Marzenie dla każdego podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och tak, z truskawkami to zdecydowanie najlepsze połączenie! <3 na szczęście maj i sezon truskawkowy już całkiem niedługo ;-)

      Usuń
  2. Ile gram pulpy mniej więcej wyszło z tych swóch owoców? Bo mam pulpę z puszki i jestem ciekawa ile musiałabym dać. Ten krem jest stabilny? Nie jest potrzebna żelatyna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi to kreślić w gramach, ale objętościowo pulpa zajmowała trochę więcej niż szklanka. Krem ma budyniowatą konsystencję, żelatyna nie jest konieczna, ale można użyć mniej mleka (350 a nawet 300ml) żeby był bardziej stabilny

      Usuń